mmp, lo de futaba SI son fallos, además mintieron en cuanto a eso
No soy ni pro ni anti nada, pero futaba dijo que lo del ZGUID fue tan sólo a un pequeño grupo de emisoras que salieron mal de fábrica, MENTIRA, y además se contradecían dentro del mismo comunicado.
Por un lado dicen que sólo hay unas pocas con el problema, y que ya han salido así de fábrica, que es algo que no te puede pasar en vuelo.... luego en el otro punto del mismo comunicado dicen que hay que tener cuidado si de golpe todos los receptores se "desenlazan" del transmisor, que eso seguramente significa que se ha borrado el GUID de la emisora, jejeje, pues no acababan de decir que eso no podía suceder.....
En otro hilo de este mismo foro alguien comentó el problema hace unos días, en el enlace que hay en ese hilo puede leerse de gente que ha comprobado cómo ese problema en efecto ocurre, una emisora que un día funciona bien, y otro se ha cambiado el GUID y se desenlaza de los RX, si alguien no sabe del problema, seguramente volverá a enlazar los RXs y cuando se encuentren dos emisoras con el ZGUID en el mismo campo.... te lo puedes imaginar.
Con spektrum la gente también tuvo problemas al principio, ahora parece que todo está resuelto, yo tengo una DX7 y estoy tranquilo, pero nadie puede negar que comprar un producto muy nuevo es exponerse a este tipo de fallos.
Ahora bien, el hecho de que multiplex se espere a sacar sus productos no quiere decir que no vayan a tener fallos o problemas, en un laboratorio o con un pequeño grupo de probadores es imposible reproducir todas las condiciones que se dan en la realidad. Cuando un producto nuevo sale al mercado se dan situaciones imprevistas y se dan nuevos fallos. Lo importante es cómo una marca reacciona ante esos problemas. En cuanto a eso, a mi parecer, tanto Spektrum en su tiempo, como ahora Futaba están respondiendo bien, no ponen trabas, admiten que hay un problema e intentan solucionarlo.
PD: este fue el comunicado que hizo futaba al respecto:
This service advisory affects only owners of the Futaba TM-7 module and 6EX and 7C FASST systems. Each FASST transmitter contains a unique eight digit identification code, programmed at the factory to identify the respective transmitter and to allow a receiver to be paired only to that radio's signal. Recently we have learned that a very small number of the TM-7 modules, and 6EX and 7C FASST systems were incorrectly coded with a common code number during the manufacturing process. These units were subsequently sold prior to our awareness of the situation.
If two or more units, utilizing this common identification code, were to be in use simultaneously, they may cause interference with one another. Please note: Units which utilize the correct identification code will not be affected by these units.
We're extremely confident that this is not a widespread problem. We know of only one instance in the United States. However, to give you peace of mind that your system is not affected, we will soon be setting up test stations at participating hobby shops throughout the country where you will be able to go to determine -- within a matter of minutes -- whether or not your transmitter is affected, at no charge to you. Or, if you prefer, you may send it in to our service center we will analyze it for you at no charge. If any problem is found, it will be replaced. We will gladly pay the postage for returning the unit and sending it back to you.
If you have questions or concerns, please do not hesitate to contact our Futaba Service Center at: 217-398-0007 or via email at:
service@futaba-rc.com. Our staff is available to you Monday-Friday, 8am-5pm U.S. Central Standard Time.
Precautionary Measures and Information-
1. As with all radio control equipment, we strongly suggest that you pre-flight your aircraft thoroughly prior to flying. When flying at a location with other FASST owners, prior to flying we suggest that all pilots briefly activate their systems simultaneously to check for any interaction between units. If any interactions should occur, do NOT fly. Return the unit to the Futaba Service Center for immediate replacement.
2. Each time that your transmitter is turned on, it is imperative that you allow the FASST system an adequate amount of time to thoroughly boot-up completely before shutting down the transmitter. We recommend allowing the system at least five (5) seconds prior to turning off the power to the transmitter.
3. If the transmitter and receiver have lost their binding which required them to be re-linked, we recommend returning them to the Futaba Service Center for analysis. This is not expected behavior and should be investigated accordingly.